Logo
Nevíte si rady? Zavolejte.
(Po-Pá, 8-16 hod.)
0 ks
za 0 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
Blog
03.06.2020
Chcete originální obal na právě rozečtenou knížku nebo sešity dětí?
Vyrobit si obal na sešit nebo knížku není složité – použít můžete materiál, který máte běžně doma. Máme pro vás pár nápadů, které můžete použít na pře... číst celé
02.06.2020
Domácí výuka podle zásad Montessori
Jak nejlépe zvládnout situaci, kdy se s dětmi doma střídáme u jednoho notebooku? Na čem při domácím vzdělávání skutečně záleží a co je možné pro tuto ... číst celé
30.05.2020
Dvě myši rovná se kočka aneb jak funguje Fraus
V posledních letech se na základních školách rozšířila výuka takzvané Frausovy matematiky. Ta má dětem umožnit nový přístup k řešení úloh. Čísla jsou ... číst celé
Zobrazit všechny články
Nepropásněte novinky, akce a slevy!

Můžete se kdykoli odhlásit. Zasíláme jednou za 14 dní.

Slabikář - Alter

Vydavatelství: AlterKatalogové č.: 92702Autor: ŽáčekRecenzeAutor recenze: PaedDr. Radka Wildová, CSc.katedra primární pedagogiky, UK PedF Prahaoborová... celý popis
125 Kč
114 Kč
bez DPH
Číslo produktu:1917ABC92702
Výrobce:Alter
Kompletní specifikace

Vydavatelství: Alter
Katalogové č.: 92702

Autor: Žáček

Recenze

Autor recenze: PaedDr. Radka Wildová, CSc.
katedra primární pedagogiky, UK PedF Praha
oborová specializace - didaktika prvopočátečního čtení a psaní, obecná didaktika
Datum: 16. 2. 2000

Publikace Slabikář a Moje první čítanka patří dle provedených empirických šetření k nejrozšířenějším a zároveň nejoblíbenějším učebnicím počátečního čtení. Učebnice jsou pro svou metodickou, ale také jazykovou a grafickou úroveň velmi kladně hodnoceny nejen učiteli a žáky primárních škol, ale také rodiči těchto žáků i širší veřejností.

1. Obě učebnice jsou v naprostém souladu s Ústavou a zákony ČR, stejně tak i se Standardem vzdělávání. Jejich koncepce plně reflektuje požadavky učebního plánu a osnov českého jazyka primární školy. Zpracování učebnic umožňuje rozvoj počáteční gramotnosti ve všech třídách prvních ročníků bez rozdílu používaného vzdělávacího programu. Lze je využívat i v tzv. alternativních vzdělávacích programech a koncepcích.

2. Učebnice mají jasnou logickou stavbu umožňující učitelům a žákům velmi dobrou orientaci. Jejich členění plně odpovídá metodickým postupům a způsobům práce při výuce čtení v 1. ročnících ZŠ (část nácviku a procvičení, část pro upevnění učiva atd.).
Vnitřní návaznost jednotlivých částí učebnic respektuje proces rozvoje počáteční gramotnosti. Zároveň umožňuje individualizaci a variabilitu metodických postupů učitele respektující vývojové hledisko žáků. Vnější návaznost (vzhledem k rozvoji čtení v dalších ročnících) je zajištěna nejen k řadě učebnic ALTER, ale také k souborům učebnic ostatních nakladatelství.
Učebnice jsou přehledné a jejich rozsah plně odpovídá požadavkům na tento druh učebnic.

3. Metodické zpracování Slabikáře umožňuje výuku čtení analyticko-syntetickou nebo analytickou metodou se všemi možnostmi tyto metody vhodně inovovat, variovat a individualizovat.
Cílem učebnice Moje první čítanka je upevnit a automatizovat čtenářskou dovednost žáků. K dosažení tohoto cíle je v učebnici vhodně zařazen soubor slov k procvičení čtení, plnící význam tzv. přípravy na čtení souvislého textu.
Obě učebnice se vyznačují vedle citlivého metodického zpracování také výbornou grafickou úrovní, která zvyšuje zájem žáků o čtení textů a napomáhá tak k položení základů rozvoje čtenářské gramotnosti.

4. Jazyková úroveň textů je v souladu s Pravidly českého pravopisu. Texty jsou jazykově a obsahově žákům velmi blízké. Rozvíjejí nejen jejich poznání, ale také jazykové vyjadřování a slovní zásobu.

5. Didaktické zpracování učiva odpovídá cíli učebnic počátečního čtení. Učitelům je v učebnicích nabídnuto didaktické zpracování rozvoje počátečního čtení, ale záleží především na učiteli, do jaké míry je schopen tvořivě s učebnicemi pracovat. Obě učebnice jsou spíše "čítankami" pro počátky čtení, což velmi dobře podporuje rozvoj čtenářského zájmu žáků a v dnešní didaktice čtení se ukazuje jako nejefektivnější metoda pro pozdější opravdové čtenářství žáků. Zpracování učebnic se vyznačuje vedle kvalitní metodické a obsahové stránky také vysokou motivační hodnotou, posilující rozvoj čtenářské gramotnosti.
Z hlediska didaktického lze pozitivně hodnotit i zařazení souboru slov určených pro nácvik a procvičení "nových" nebo "obtížných" struktur slov. Zároveň je třeba ocenit doplnění Slabikáře o další didaktické materiály, především o Karty (Pracovní sešit) ke Slabikáři, které nabízejí dostatek námětů pro samostatnou či frontální práci ve třídě i mimo ni. Grafický (velikost písma, grafické členění atd.) a obrazový materiál činí z učebnic knihy, které na první pohled vzbudí zájem. Tento zájem však dokáží udržet, a to nejen pro svou velmi pěknou grafickou úroveň, ale také pro obsahovou přitažlivost jednotlivých textů.

6. Mezi specifika recenzovaných učebnic jistě patří jejich doplnění různými didaktický materiály, možnost variovat metodické postupy a především podchytit a vhodně rozvíjet zájem žáků o čtení.

7. Recenzované učebnice doporučuji bez výhrad k udělení schvalovací doložky. Opírám se nejen o vlastní metodické a didaktické znalosti a zkušenosti, ale také o výsledky empirických šetření, která byla v této oblasti provedena. Velmi pozitivně hodnotím rozšíření Slabikáře o další texty reagující na aktuální "čtenářský" zájem dnešních žáků.

PaedDr. Radka Wildová, CSc. katedra primární pedagogiky UK PedF Praha

Nepropásněte novinky, akce a slevy!
Můžete se kdykoli odhlásit. Zasíláme jednou za 14 dní.
Designed by Rostas 2020
Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz