Logo
Nevíte si rady? Zavolejte.
(Po-Pá, 8-16 hod.)
0 ks
za 0 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
Blog
03.06.2020
Chcete originální obal na právě rozečtenou knížku nebo sešity dětí?
Vyrobit si obal na sešit nebo knížku není složité – použít můžete materiál, který máte běžně doma. Máme pro vás pár nápadů, které můžete použít na pře... číst celé
02.06.2020
Domácí výuka podle zásad Montessori
Jak nejlépe zvládnout situaci, kdy se s dětmi doma střídáme u jednoho notebooku? Na čem při domácím vzdělávání skutečně záleží a co je možné pro tuto ... číst celé
30.05.2020
Dvě myši rovná se kočka aneb jak funguje Fraus
V posledních letech se na základních školách rozšířila výuka takzvané Frausovy matematiky. Ta má dětem umožnit nový přístup k řešení úloh. Čísla jsou ... číst celé
Zobrazit všechny články
Nepropásněte novinky, akce a slevy!

Můžete se kdykoli odhlásit. Zasíláme jednou za 14 dní.

Vyjmenovaná slova - Studio 1+1

Vydavatelství: Studio 1+1Vyjmenovaná slova se vysvětlují v učebnicích několika způsoby z nichž každý má své nedostatky a je potřeba užívat ten, který ... celý popis
20 Kč
18 Kč
bez DPH
Číslo produktu:1541STUDIO
Výrobce:Studio +
Kompletní specifikace

Vydavatelství: Studio 1+1

Vyjmenovaná slova se vysvětlují v učebnicích několika způsoby z nichž každý má své nedostatky a je potřeba užívat ten, který má nedostatků nejméně. Valná většina učebnic učí vyjemnovaná slova bez předchozího seznámení dětí s pojmem SLOVO PŘÍBUZNÉ (dále pak SLOVNÍ ZÁKLAD, PŘEDPONA... KMEN..., na toto učivo se většinou valný důraz neklade ani po výuce vyjmenovaných slov) a nezbývá pak, než přidat mezi vyjmenovaná slova i některá příbuzná , která se na první pohled příbuzná nezdají(BÝT - DOBYTEK...). Potíž je ale v tom, že nelze přidat všechna příbuzná slova (bylo by jich strašně moc) a každý má jiný výběr těch svých, za která by se dral do krve (pak je výčet vyjemnovaných slov od různých autorů různý). Děti navíc propásnou příležitost, kdy mohou příbuznost slov pochopit a procvičit právě na vyjmenovaných slovech. Naše taktika je odlišná (a je například podobná postupu v učebnicích vydávaných za socialismu). My jsme nejprve zavedli pojem PŘÍBUZNÉ SLOVO (a TVARY SLOVA) a pak zbývá jen menší výčet vyjmenovaných slov, který si děti snáze zapamatují. Za to je třeba dbát na uvedení souvislostí vyjmenovaných slov se slovy příbuznými. Tato taktika má velkou skrytou výhodu. Zatímco žák, který projde tím prvním systémem si bude časem klást množství podobných otázek: "Slovo BYT není mezi vyjmenovanými a přitom mě učitel nutí psát v něm Y. Mělo by být tedy podobné s některým z vyjmenovaných, ale s kterým? Snad BÝT, OBYVATEL, DOBYTEK, OBYČEJNÝ... Ta čeština je ale zmatená." Naproti tomu jiný třeťáček, po absolvování našeho sešitu (a lépe i naší učebnice a pracovního sešitu) si bude klást stejné množství, ale sofistikovaných otázek: "Slova BYT, DOBYTEK a DOBÝVAT nejsou mezi vyjmenovanými slovy a přitom mě nutí psát v nich Y, Jistě jsou tedy příbuzná s některým z vyjmenovaných slov. Z mého výčtu to může být jedině slovo BÝT. Že by DOBYTEK a BYT byly pro člověka VÝDOBYTKY pro pohodlnější BYTÍ? Ta čeština má mnoho kouzel. Chudáci ti , co mluví jen německy a anglicky a nemohou takto odvozovat nová slova a rozeznat příbuzná (to až pronikne do jejich mluvnice)."

Nepropásněte novinky, akce a slevy!
Můžete se kdykoli odhlásit. Zasíláme jednou za 14 dní.
Designed by Rostas 2020
Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz